Slide thumbnail
Slide thumbnail
Slide thumbnail
Slide thumbnail

We hebben het genoegen gehad om de ontwikkeling op ons te nemen voor Health House's "Lazarus Experience".
Een VR serious game ontworpen om studenten van de stad Leuven bewust te maken van de gevaren van alcohol.

Als studenten betrapt worden op dronkenschap, krijgen ze de keuze om een boete te betalen of naar het Health House te gaan om zichzelf voor te lichten over het gebruik van alcohol.

In de Lazaruservaring ervaren ze de fysieke effecten van dronken zijn (wazig zicht, vervormde geluiden), terwijl ze mentaal volledig nuchter zijn.
Een unieke kans die mogelijk wordt gemaakt door VR. We presenteren het publiek scenario's over groepsdruk, pesten en gevaarlijke afleidingen zoals balanceren
aan de rand van een kanaal terwijl hij dronken was.

Na de VR-ervaring volgt een gesprek om de keuzes van de leerling te beoordelen. De student leerde door te ervaren. De kracht van VR.

Voor dit project hebben we gebruik gemaakt van handtracking, waardoor de gebruiker zijn eigen handen kan zien en gebruiken,
en een VR loopband zodat ze konden rondlopen door hun voeten op hun plaats te bewegen, wat nog meer immersie toevoegde.

Klant:
Health House

Geregisseerd door:

Studio Cousteau
BLAV

Geproduceerd door:
360 fabriek
BLAV
Studio Cousteau

Geluid ontworpen en geregisseerd door:

Driftwood Audio

Onze collega's van 360 fabriek hebben geweldig werk geleverd met levensechte fotogrammetrie:
Een proces waarbij een echte omgeving wordt gescand en omgezet in een zeer gedetailleerd 3D-model.
Dit biedt het publiek van de ervaring een omgeving die natuurlijk aanvoelt en herkend wordt uit het echte leven.

Image

Intuïtieve interactie is een groot onderdeel van VR. Om te voorkomen dat we abstracte knoppen moesten uitleggen op een afstandsbediening die het publiek vasthield, besloten we in plaats daarvan hand-tracking te gebruiken.
Dit verwijdert alle abstracties in de gebruikerservaring die we anders zouden hebben. "Pak een voorwerp" is nu letterlijk "pak het voorwerp met je hand" in plaats van "druk op knop X om te pakken".